НОВИНИ

Open post

До уваги власників лічильників води!

image_print

Квартирний лічильник – точний вимірювальний прилад для обліку води. Через нього проходить вся вода, якою ми користуємося. Тому дуже важливо вчасно виконувати його обслуговування та повірку. Адже саме від його технічного стану залежить чи правильно нам проводиться нарахування оплати за спожиті послуги водопостачання та водовідведення.

  1. Як і в кого замовити повірку лічильника води?

Єдиним підприємством Волинської області, що внесене до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, який ведеться Міністерством економічного розвитку і торгівлі України є ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ» (ДП «Волиньстандартметрологія»).

Фахівці ДП «Волиньстандартметрологія» швидко та кваліфіковано проведуть повірку лічильників обліку води без їх демонтажу у зручний для Замовника час.
Процедура повірки триває не більше 30 хвилин та не потребує зняття лічильника, розпломбування і відповідно виклику працівника КП «Луцькводоканал» чи ДКП «Луцьктепло».
У паспорті лічильників (нові прилади) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки здійснюється відповідний запис.

Замовлення повірки лічильника здійснюється за телефонами: (0332) 76-83-02, (0332) 76-83-06, (0332) 78-63-08 та (050) 967 92 37.

А також можливо оформити заявку онлайн.

  1. Юридичні підстави проводення повірки лічильників води?

Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.

Отже відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», всі засоби вимірювальної техніки, в тому числі засоби обліку холодної та гарячої води, підлягають періодичній повірці.

Цим же Законом передбачено, що для проведення повірки науковим метрологічним центрам, метрологічним центрам та повірочним лабораторіям необхідно одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі – свідоцтво про уповноваження), яке видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Уповноважені організації включаються до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Зазначений Реєстр є доступним для громадськості в електронній формі та опублікованим на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності – Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, та постійно оновлюватися.

  1. За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних приладів обліку?

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг виконала перерахунок вартості тарифів для КП «Луцькводоканал» і ДКП «Луцьктепло» та вилучила з них витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загально будинкових та індивідуальних засобів обліку.

Відтак з січня 2018 року ремонт та повірка засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних та юридичних осіб, здійснюється за кошти абонентів.

  1. Як часто треба проводити повірку лічильників?

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»:

  • Періодична повірка засобів вимірювальної техніки – повірка, що проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал).
  • Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.
  • Порядок встановлення міжповірочних інтервалів визначається Кабінетом Міністрів України.
  • Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку.
  • Як правило, для лічильників води міжповірочний інтервал встановлено терміном до 4 років.
  • У паспорті на новий законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки (лічильник) вказано дату проведення повірки (дата виготовлення) та зазначено міжповірочний інтервал.
  • На лічильники, які вже проходили повірку, виписується Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки і вказується дата, до якої це Свідоцтво діє.

Відповідно до чинного законодавства повірку лічильників треба провести не пізніше закінчення терміну міжповірочного інтервалу, встановленого для даного лічильника. Як зазначено вище, міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (нові прилади) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця.

Не можна проводити розрахунки по лічильниках з простроченим терміном повірки.

Лічильник є власністю споживача, він несе повну відповідальність за утримання та його експлуатацію.

Open post

ДП “Волиньстанадртметрологія” разом з ПАТ «Волинь-Авто» проведено семінар-практикум на тему: «Практичні аспекти проведення технічного огляду транспортних засобів відповідно до вимог чинного законодавства на базі діючої випробувальної лабораторії»

image_print

ДП «Волиньстандартметрологія» на випробувальній базі ПАТ «Волинь-Авто» за участі залучених фахівців в сфері технічного огляду транспортних засобів 31 травня 2019 року проведено семінар-практикум на тему «Практичні аспекти проведення технічного огляду транспортних засобів відповідно до вимог чинного законодавства на базі діючої випробувальної лабораторії»

На семінарі були розглянуті наступні питання:

Основні вимоги Постанов КМУ від 30 січня 2012 р. № 137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу», від 23 січня 2019 р. № 46 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» та наказу Мінінфраструктури» та наказу Мінінфраструктури від 26.11.2012 № 710 «Вимоги до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методи такої перевірки»:

  • об’єм випробувань (додаток 1 до наказу від 26.11.2012 № 710 );
  • марковання основних складових транспортних засобів стосовно перевірки технічного стану ТЗ (додаток 2 до наказу від 26.11.2012 № 710 );
  • вимоги до технологічного убезпечення методів перевірки технічного стану ТЗ;
  • особливості розшифровки типового марковання складників та завершених ТЗ, конструкцію яких затверджено відповідно до Женевської угоди 1958 року або відповідних актів законодавства ЄС, національного законодавства держави – члена ЄС;
  • норми вмісту забруднювальних речовин у спалинах, димності спалин ТЗ;
  • зміст первинного протоколу проведення технічного огляду відповідно вимог НААУ;
  • основні зміни, які вносяться Постанови КМУ від 23 січня 2019 р. № 46 в вимоги до перевірки транспортних засобів;
  • демонстрація методів контролювання згідно з ДСТУ 3649:2010 на базі діючої ВЛ по ТО ДТЗ.

ДП «Волиньстандартметрологія» висловлює подяку керівництву ПАТ «Волинь-Авто» та залученим фахівцям за сприяння в проведенні вказаного вище заходу.

Open post

2 квітня ц.р. у приміщенні державного підприємства «Волиньстандартметрологія» відбувся семінар за темами: «Актуальні питання для підприємств харчової галузі. Маркування харчових продуктів згідно з новим Законом. Порівняльний аналіз нормативно-правових актів з питань маркування харчової продукції»

image_print

На семінарі розглядалися наступні питання:

  • правила формування назви харчового продукту. Необхідність нанесення інформації про спеціальну обробку харчового продукту;
  • використання понять «шоколадний», «ванільний», «лимонний», «горіховий» тощо у назві харчового продукту;
  • хто вважається виробником продукції. Застосування термінів «виробник», «фасувальник». Співвідношення понять «виробник»-«фасувальник» згідно чинного законодавства;
  • «Основне поле видимості» на пакуванні продукції. Інформація про продукт, яка повинна бути наведена у цій зоні;
  • що таке «невелика кількість …». Якими нормативними документами визначено це поняття;
  • способи позначення граничнодопустимих відхилень від номінальної кількості харчового продукту;
  • застосування знаку «е» при позначенні граничнодопустимих відхилень. Чи обов’язково позначати на пакуванні знак «е». Вимоги до продукції, в маркуванні якої вказаний знак «е»;
  • в яких випадках для фасованої харчової продукції граничнодопустимі відхилення не зазначаються;
  • проблемні питання позначення складу харчового продукту. Позначення складних інгредієнтів, харчових добавок тощо. Чи обов’язково зазначати усі харчові добавки в складі харчового продукту:
  • позначення ароматизаторів у складі харчового продукту;
  • в яких випадках та яким чином позначається відсоток використаного інгредієнту;
  • питання, пов’язані з позначенням інгредієнта «вода»;
  • необхідність зазначення інформації про застережні заходи, позначення умов зберігання;
  • як зазначити на маркуванні харчову та енергетичну цінність продукту, якщо її значення можуть змінюватися. Чи є порушенням вказувати, наприклад: білків (жирів, вуглеводів) – не більше (менше);
  • які існують вимоги до написання обов’язкових реквізитів на пакуванні (розмір шрифту та контрастність, проміжок між знаками, поставлення лапок, розділових знаків тощо);
  • Позначення в тексті маркування одиниць вимірювання Міжнародної системи одиниць (SI) з використанням літер українського алфавіту;
  • Відповідальність за порушення вимог щодо маркування та надання на маркуванні неточної, недостовірної, незрозумілої інформації передбачена відповідальність.
  • Майстер клас з практичними приклади маркування харчової продукції.

По завершенню семінару відбувся обмін досвідом, були надані відповіді на конкретні запитання Всім учасникам семінару були вручені сертифікати, щодо участі в роботі семінару.

Open post

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу та державне підприємство «Волиньстандартметрологія» підписали Меморандум про співпрацю

image_print

Враховуючи взаємну зацікавленість й усвідомлюючи необхідність координації дій в напрямку енергоефективності та енергозбереження, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу та Державне підприємство «Волинський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» підписали Меморандум про співпрацю.

Слід зазначити, що сторони представляли: проректор з науково-педагогічної роботи ІФНТУНГ Максим Олегович Карпаш та генеральний директор ДП «Волиньстандартметрологія» Богдан Павлович Шиба.

Представники домовились, що будуть співпрацювати в напрямку навчальної, навчально-методичної роботи та взаємного обміну досвідом для поліпшення якості підготовки фахівців, закріплення теоретичних знань та їх практичного застосування у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель, а також оцінки відповідності продукції та послуг.

Зокрема, до основних завдань співпраці, які визначені в документі, слід віднести: підготовка та атестація університетом представників підприємства по напрямку «Енергоаудитор або фахівець з обстеження інженерних систем», які мають провадити діяльність із сертифікації енергетичної ефективності та обстеження інженерних систем; надання взаємної можливості проведення лекцій, семінарів та навчань по енергоаудиту та робіт із сертифікації енергетичної ефективності та обстеження інженерних систем за участю спеціалістів обох сторін; спільна організація наукових і науково-технічних конференцій, симпозіумів, семінарів та інших заходів у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель та оцінки відповідності продукції та послуг.

Також відзначимо, що генеральний директор ДП «Волиньстандартметрологія» Богдан Шиба пройшов в ІФНТУНГ навчання з професійної підготовки енергоаудиторів та отримав кваліфікаційні атестати з обстеження інженерних систем та проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.

Open post

На Волині розпочато проведення сертифікації енергоефективності будівель

image_print

Верховна Рада України 22 червня 2017 року прийняла законопроект №4941 «Про енергетичну ефективність будівель», який має наблизити країну до появи будинків із нульовим споживанням енергоресурсів, що відповідає міжнародним стандартам, і дозволить людям істотно економити на житлово-комунальних послугах.

Головною метою є визначення правових, економічних та організаційних основ діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель, а також створення умов для раціонального споживання в них енергетичних ресурсів.

Це означає, що на практиці він повинен сприяти зменшенню витрат на оплату комунальних платежів, а саме за опалення та електроенергію.

Обов’язковій сертифікації енергоефективності підлягають:
– об’єкти будівництва, будівель і частин будівель, що здаються в оренду на термін понад рік;
– будівлі з опалювальною площею понад 250 кв. м, у яких розташовані державні органи і проводиться прийом громадян;
– будівлі, в яких здійснюється термомодернізація, на яку надається державна підтримка і яка спрямована на досягнення класу енергоефективності будівлі не нижче мінімальних вимог.

Положення закону про обов’язкову сертифікацію не поширюються на об’єкти культурної спадщини, будівлі промислового та сільськогосподарського призначення, об’єкти енергетики, транспорту, зв’язку і оборони, складські приміщення, культові споруди (наприклад церкви), тимчасові споруди, індивідуальні будівлі.

Мінімальні вимоги до енергоефективності, які встановлює Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, будуть переглядатись раз на 5 років.

Переважна більшість житлових будинків в Україні побудовано за радянських часів: статистика свідчить, що 85% будівель мають вік понад 25 років. Тобто українці мешкають у будинках, споруджених за давніми стандартами у часи, коли на вартість енергетичних ресурсів особливо не зважали.

З 1 січня 2019 року в обов’язковому порядку сертифікацію енергоефективності мають пройти всі власників новобудов, будівель після реконструкції та капремонту, що опалюються за рахунок бюджету будівель понад 250 кв. м, а також житла, яке бере участь в державних програмах з енергоефективності.

Витяг з енергетичного сертифіката будівлі, що містить інформацію про клас та інші показники енергетичної ефективності будівлі, розміщується у доступному для ознайомлення громадян місці у будівлі, яку часто відвідують громадяни та сертифікація енергетичної ефективності якої є обов’язковою відповідно до цього Закону.

Енергетичні сертифікати бюджетних установ розміщуються також на їх офіційних веб-сайтах (за наявності сайту) у разі, якщо сертифікація енергетичної ефективності такої будівлі є обов’язковою відповідно до цього Закону.

Волинський НДЕКЦ під керівництвом директора Олега Пододворного завчасно провів необхідні роботи по реконструкції адміністративної будівлі з метою покращення енергетичних показників .

Сертифікованим аудитором ДП «Волиньстандартметрологія» відповідно до поданої заявки в грудні 2018 року був проведений аудит енергетичної ефективності адміністративної будівлі Волинського НДЕКЦ МВС України.

За результатом проведеного аудиту енергетичної ефективності адміністративної будівлі Волинського НДЕКЦ МВС України, 04 січня 2019 генеральний директор ДП «Волиньстандартметрологія» Богдан Шиба, вручив директору Волинського НДЕКЦ Олегу Пододворному енергетичний сертифікат будівлі з відповідними рекомендаціями.

Волинський НДЕКЦ МВС України став першою установою в області, яка пройшла аудит енергетичної ефективності, у відповідності до вимог Закону України від 22 червня 2017 року № 2118-VIII «Про енергетичну ефективність будівель».

Open post

ДП “Волиньстандартметрологія” приймає на розгляд та погодження ГРАФІКИ проведення періодичної повірки ЗВТ на 2019 рік

image_print

ДП “Волиньстандартметрологія” приймає на розгляд та погодження ГРАФІКИ проведення періодичної повірки ЗВТ на 2019 рік.

Довідка за телефонами: (0332) 78-63-02, 78-63-07, 78-63-06.

Open post

Представники відділення “Центр з підтвердження відповідності продукції” прийняли участь в науково-практичній конференції “Технічне регулювання. Проблеми та шляхи вирішення”

image_print

24 жовтня у рамках проведення XXIІІ Міжнародної виставки індустрії безпеки “Безпека 2018” відбулася науково-практична конференція “Технічне регулювання. Проблеми та шляхи вирішення”. Форум проводиться з ініціативи Громадської спілки “Рада технічних комітетів стандартизації України”, секретаріат якої веде Український науково-дослідний інститут цивільного захисту, та за сприянням Комітету з питань промислової політики та підприємництва Верховної ради України, Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

“Представники відділення “Центр з підтвердження відповідності продукції” прийняли участь в науково-практичній конференції “Технічне регулювання. Проблеми та шляхи вирішення””Читати більше

Open post

Увага! 20 вересня 2018 року завершився другий етап переходу на систему НАССР для виробників готової продукції

image_print

Нині багато країн визнають проблему якості й безпечності харчових продуктів  одним із пріоритетних напрямів. Часті випадки спалахів захворювань, пов’язаних із споживанням продуктів харчування, вказують на необхідність змін в підходах до їхньої безпечності. Одним із надійних способів захистити споживачів є система керування безпекою харчових продуктів НАССР (аналіз ризиків і контролю критичних точок). Вона гарантує безпечність продукції на всьому шляху харчового ланцюжка «від лану до столу», адже дає змогу виявити усі критичні точки, які можуть вплинути на безпечність кінцевого продукту, усунути їх і постійно контролювати.

20 вересня 2016 року набув чинності розділ VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Цей закон було прийнято для гармонізації законодавств України та Євросоюзу у сфері безпечності харчового виробництва. Відповідно до цього закону всі виробники харчових продуктів мають 3 роки, щоб впровадити систему керування безпекою НАССР (аналіз ризиків і контролю критичних точок, яка діє у Європі). Ця робота передбачає кілька етапів, залежно від виду діяльності та розміру підприємства.

До 20 вересня 2017 року впровадження НАССР було обов’язковим для боєнь, молокозаводів та підприємств із переробки й виробництва м’яса – тобто продукції, у складі якої є необроблені компоненти тваринного походження.

20 вересня 2018 року завершився другий етап переходу на систему НАССР для виробників готової продукції, яка не містить інгредієнтів тваринного походження. Це стосувалося кондитерських або пекарень, компаній з переробки й виробництва зерна, фруктової та овочевої продукції.

Далі нас чекає останній етап інтеграції нової системи – впровадження НАССР на малих виробництвах громадського харчування. Триватиме він до 20 вересня 2019 року. Тепер це торкнеться кафе, бари і ресторани.

Що таке НАССР (ХАСCП)?

HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point) – міжнародна система зниження ризику небезпеки харчових продуктів. По-простому – контроль безпечності на харчовому підприємстві.

Впровадження НАССР – це доволі тривалий процес, який стосується всіх служб і персоналу. Він не обмежується тільки розробкою документації та наведенням елементарного порядку на виробництві. Важливо, щоб усі учасники харчового ланцюжка аж до кінцевого споживача усвідомлювали свою відповідальність. Щоб не було так, як у нас часом трапляється: на папері все добре, а насправді…

Що це означає для рестораторів? Вам потрібно розробити і зареєструвати технічну документацію для найважливіших (критичних) процесів в ресторані.

Перегляньте повний перелік основних вимог до безпеки і якості харчових продуктів.

Приклад використання НАССP в ресторанах

Для різних форматів закладів критичні процеси можуть відрізнятися. Але є основні моменти, які потрібно врахувати всім, тому ми рекомендуємо розробити:

  • загальні порядки використання обладнання на кухні і барі,
  • інструкції для персоналу для дотримання гігієнічних норм,
  • систему моніторингу за чистотою в приміщенні і правила для її підтримки,
  • інструкції з приготування страв,
  • порядок отримання продукції від постачальників,
  • транспортування сирих матеріалів,
  • процес і температура зберігання продуктів,
  • термін приготування та подачі страв.

Які штрафи за відсутність системи НАССР ?

На кінець 2018 року Статтею 65 Закону України передбачені штрафи для:

  • юридичних осіб в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 126 000 грн.,
  • фізичних осіб (ФОП) в розмірі п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат або 63 000 грн.

В підсумку

Впровадження правил НАССР – це ще один крок до інтеграції міжнародних стандартів в сфері безпеки харчових продуктів.

Так як в Україні вже немає органів санстанції, тепер кожен власник самостійно створює і підтримує систему НАССР в своєму закладі і несе відповідальність в разі будь-якого події.

Open post

Органом з сертифікації ДП”Волиньстандартметрологія” підтверджено свою компетентність по закріплених видах робіт відповідно до вимог ISO/IEC 17065:2014 та розширено сферу акредитації по нових видах продукції

image_print

Органом з сертифікації ДП ”Волиньстандартметрологія” в травні 2018 року по результатах наглядового аудиту за участю Національного агенства з акредитації України (НААУ) було підтверджено свою компетентність по закріплених видах робіт відповідно до вимог ISO/IEC 17065:2014 та розширено сферу акредитації по нових видах продукції:

  • “Органом з сертифікації ДП”Волиньстандартметрологія” підтверджено свою компетентність по закріплених видах робіт відповідно до вимог ISO/IEC 17065:2014 та розширено сферу акредитації по нових видах продукції”Читати більше
Open post

Верховна Рада 231-м голосом у другому читанні та в цілому прийняла закон №8450 «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», який зобов’язуватиме виробників харчових продуктів надавати повну інформацію про свою продукцію.

image_print

Верховна Рада 231-м голосом у другому читанні та в цілому прийняла закон №8450 «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», який зобов’язуватиме виробників харчових продуктів надавати повну інформацію про свою продукцію.
Даний закон спростить торгівлю між Україною та Євросоюзом.
Співавторами закону є більшість членів Аграрного комітету. Законопроект розроблено з метою приведення українського законодавства у відповідність до положень численних регламентів та директив Євросоюзу у цій сфері.
Прийняття цього документу сприятиме гармонізації законодавства України із законодавством ЄС та виконанню зобов’язань України в сфері санітарних та фітосанітарних заходів в рамках Угоди про асоціацію.
Також прийняття закону дозволить підвищити рівень захисту здоров’я та інтересів споживачів шляхом надання всієї необхідної інформації для здійснення ними свідомого вибору харчових продуктів. Окрім того, законом запроваджується відповідальність операторів ринку харчових продуктів за введення споживачів в оману.
Законопроект зближує українське та європейське законодавство (відповідно до Регламенту Європейського Парламенту та Ради) у сфері санітарних та фітосанітарних заходів та уніфікує правила надання споживачам інформації про харчові продукти. Документ, зокрема, визначає чіткі умови маркування продукції та встановлює обов’язки продавців про інформування споживачів про це. Ухвалення законопроекту дозволить: створити результативний механізм інформування споживачів стосовно харчових продуктів або інгредієнтів, їх складу, поживної цінності, способу споживання тощо; зменшити навантаження на операторів ринку шляхом систематизації положень законодавства щодо вимог до інформації про харчові продукти в одному законі, гармонізованому із законодавством Європейського Союзу, – ідеться в пояснювальній записці.

Scroll to top